“Klanten moet je behandelen zoals je zelf ook behandeld wil worden”
Zodra we de drempel overstappen bij Offenberg Autotechniek, worden we vrolijk begroet door de bedrijfshond. “Ze doet niks hoor! Ze komt je alleen even begroeten”, zo lacht Shirley Kruiper. “Ze heeft zich perfect aangepast aan dat wat mijn partner Dennis (Offenberg red.) en ik het allerbelangrijkste vinden in ons bedrijf: klantvriendelijkheid.”
Daar blijkt geen woord aan gelogen, want iedereen die binnenstapt bij Offenberg Autotechniek zal al snel merken hoe informeel en laagdrempelig het bedrijf aanvoelt. “Het is hier altijd één grote, zoete inval”, zo vertelt Shirley. “Wil je graag ’s ochtends vroeg je auto brengen? Dat kan, maar dan doe je wel eerst gezellig een kop koffie mee. Voor ons zijn dat soort kleine dingetjes heel vanzelfsprekend. Klanten moet je behandelen zoals je zelf ook behandeld wil worden. Dus ja, dat stukje klantcontact vinden we erg belangrijk. Dat is gewoon echt wie wij zijn en waar we blij van worden.” Die blijdschap is inderdaad moeilijk te missen. Het enthousiasme van Shirley werkt aanstekelijk, terwijl de passie voor zijn vak van Dennis’ brede glimlach druipt. Hij beweegt zich vrolijk door de garage terwijl de hond achter hem aan dribbelt. “Dennis had altijd al de ambitie om voor zichzelf te beginnen”, zo vertelt Shirley.
“Toen we de vraag kregen of we een autobedrijf in Heino wilden overnemen, kwam voor hem dus echt zijn droom uit. We hadden allebei geen ervaring in het ondernemerschap, maar toch besloten we het ‘gewoon’ te gaan doen. Ik heb mijn baan in de kinderopvang nog even aangehouden, maar al vrij snel bleek dat niet te combineren. Sindsdien runnen we het bedrijf samen.” Inmiddels is het bedrijf een vijfjarig jubileum verder en hebben de twee samen met hun jonge team helemaal hun weg gevonden. Laagdrempeligheid is en blijft hun grote kracht, maar ondertussen hebben ze ook bewust een professionaliseringsslag gemaakt. “We hebben ons aangesloten bij Autovakmeester. Een mooie, nieuwe stap voor ons. We houden onze zelfstandigheid, maar tegelijkertijd hebben we wel een groot netwerk waar we op terug kunnen vallen. Eén van die mooie initiatieven is de pechhulp service. Als één van onze klanten met pech in het westen staat, kunnen wij een Autovakmeester in de buurt bellen om onze klant op te vangen. Zo bieden we altijd de beste service.”
Offenberg Autotechniek | ’t Zeegsveld 1a | Heino | 0572 390 941 | www.offenberg-autotechniek.nl
Een reactie achterlaten?