Heinose makelaars zijn oprecht geïnteresseerd in het verhaal achter de verkoop
Lindenhorst Makelaardij laat het hart spreken en de stenen leven
Natuurlijk willen Anja Linthorst en Wilco Lindeboom ook zoveel mogelijk huizen verkopen tegen een mooie prijs om uiteindelijk voor alle partijen een goed gevoel over te houden. Maar het is opvallend hoeveel tijd de eigenaren van Lindenhorst Makelaardij nemen voor een verkoopgesprek. “De eerste vraag is altijd wat de aanleiding is. Dat willen we echt los zien van de verkoop”, geven de twee aan.
Hoewel de aanleiding heus niet altijd gezellig is, is het levensverhaal wel één van de aspecten dat de makelaardij zo interessant maakt. Althans, dat is de mening van Anja en Wilco. “We weten dat alle makelaars zeggen dat ze persoonlijk en betrokken zijn. Zulke clichéteksten ga je van ons niet horen. Laat de verkopende partij het na afloop maar beoordelen. Feit is wel dat ons eerste gesprek in combinatie met de opname van de woning vaak wel anderhalf tot twee uur duurt. Daaruit kun je afleiden dat we oprecht zijn geïnteresseerd in de drijfveer van de mensen.”
Binnen Lindenhorst Makelaardij is dus zowel het menselijke aspect (hart) als de kennis van de makelaardij en de woningmarkt (stenen) verzameld. “Zo’n 2,5 jaar geleden hebben we besloten de krachten te bundelen. We kwamen elkaar tegen in een denkteam dat wilde proberen om een tegenhanger voor Funda te ontwikkelen. Het klikte meteen en we hebben beiden ervaring in een ander gebied (Anja in Raalte en Heino, Wilco in Heino en Zwolle). Dat is nu samengevoegd”, aldus de Heinose makelaars die hun kantoor in Raalte hebben gevestigd. Maar dat is ze vergeven…
Lindenhorst Makelaardij richt zich niet alleen op verkoop, maar ook op aankoop en taxaties van woningen. Anja en Wilco constateren dat met name woningen in de prijsklasse 175.000-250.000 euro het momenteel goed doen. “Zeker als de kopers er zo in kunnen. Dit komt mede door de lage rente en de stijgende huurprijzen.”
Lindenhorst Makelaardij heeft regelmatig een ludieke actie. Kijk voor de speciale ‘Hoezo Heino’ actie op hun website: www.Lindenhorst.com.