Hoezo nieuwe eigenaren uit Heino?
N35 Media en Eyecatcher Communicatie nieuwe eigenaren Salland Zakelijk
De Heinose bedrijven N35 Media BV en Eyecatcher Communicatie hebben het regionale ondernemersmagazine Salland Zakelijk overgenomen. De handtekeningen zijn afgelopen vrijdag gezet en de overname is per 1 juni een feit.
De huidige eigenaar en uitgever Jos Tielbeke van Tielbeke Tekstproducties bereikt binnenkort de mooie leeftijd van 65 jaar en dat was voor hem aanleiding op zoek te gaan naar een overnamekandidaat. Die heeft hij gevonden in het duo Martijn Jansman van N35 Media BV en Rudi Buitenkamp van Eyecatcher Communicatie.
De Heinose ondernemers zijn geen onbekenden in het Sallandse medialandschap. Samen zijn ze verantwoordelijk voor de productie van diverse uitgaves zoals Hoezo Heino, Blakend Salland, HOFtheaterkrant en de themakranten rond de Tuinexpo, Sallandse Wandelvierdaagse en de Pompdagen. En recentelijk is ook de handtekening gezet onder een contract met de Stichting Helami, de organisator van de Ponyweek in Heeten.
Er waren meerdere overnamekandidaten in beeld, maar Tielbeke kreeg het beste gevoel bij Jansman en Buitenkamp. Jansman heeft jarenlang een bijdrage geleverd aan de acquisitie en Buitenkamp is bijna vanaf het begin als tekstschrijver aan het magazine verbonden. “Deze mannen geven mij alle vertrouwen in een mooie toekomst voor Salland Zakelijk”, stelt Tielbeke
Door de overname komt de juni-editie helaas te vervallen, maar vanaf september krijgt het bedrijfsleven weer volop kansen om hun producten en activiteiten te promoten. “We barsten al van de creatieve ideeën om Salland Zakelijk een nieuwe look and feel te geven. Dat gaan we in de komende weken verder uitwerken”, aldus Jansman en Buitenkamp die zeker cross-mediaal te werk willen gaan en de combinatie met website, social-media en film verder gaan uitbouwen.