Bedrijf in kantoor & designmeubilair vind nieuw en groter onderkomen
Het is nog even doorbijten voor Nancy en Eric Melenhorst en hun medewerkers van R&M kantoor & designmeubilair. Nog even moeten ze het tijdverlies op de koop toe nemen als ze van de ene naar de andere locatie in Salland moeten rijden om kantoor- en designmeubilair te stallen of juist weer mee te nemen. Nog even en dan betrekken ze hun nieuwe onderkomen in het voormalige pand van Pan Oston aan de Kaagstraat in Raalte.
Het is best een ongelooflijk ondernemersverhaal. Als je na net iets meer dan drie jaar al de vierde vestiging (Raalte, Alkmaar, Schapen in Duitsland en sinds kort ook in Apeldoorn) hebt geopend. En op de hoofdvestiging Raalte al zo uit je jasje bent gegroeid dat je meerdere noodoplossingen moest creëren om de aan- en afvoer in goede banen te leiden. Maar de noodverbandjes kunnen er af: R&M is per 1 juli actief op de nieuwe locatie.
Natuurlijk hebben ze ook wel gekeken of het mogelijk was nieuw te bouwen, maar die optie bleek op verschillende locaties om meerdere redenen niet haalbaar. “Dan rij je vervolgens een aantal keer langs het oude Pan Oston pand en besluiten we toch maar eens binnen te kijken. Dan zie je pas goed wat daar allemaal mogelijk is. Na een verbouwing hebben we de beschikking over een showroom, kantoor en een grote hal waar we voor de opslag met drie lagen kunnen werken. Dat is natuurlijk bijzonder functioneel. Eindelijk hebben we voor Salland straks alles onder één dak”, beschrijven ze hun droomscenario.
De aanstaande verhuizing is (voorlopig) de kroon op het werk, maar de ontwikkelingen gaan snel bij R&M. “Ja, we hebben er de flink de gang in”, vertellen Nancy en Eric. Ze moeten zichzelf toch ook wel in de arm knijpen als je na iets meer dan drie jaar al zoveel stappen hebt gezet. “Waar het aan ligt? Het is veelal een kwestie van gunnen. Het wordt gewaardeerd dat we onze afspraken nakomen en dat we snel handelen. Als we ergens in het land een pand moeten leeghalen, moet je natuurlijk wel rekening houden met de planning van een bedrijf. Dan passen we onze eigen agenda aan en dankzij onze gekwalificeerde medewerkers kunnen we de nieuwe planning altijd waarmaken.”
Outletzolder
Het snel schakelen, afspraken nakomen en een goed team van medewerkers zijn de pijlers onder de groei van R&M en het bedrijf profiteert zeker ook van de aandacht voor gebruikt meubilair. “Je ziet overal heel duidelijk dat het circulair werken aan populariteit wint. Ondernemers willen graag laten zien dat ze beschikken over een groen label en daarvoor moeten ze voldoen aan de norm dat minimaal 30% van het meubilair tweedehands is. En wij zorgen er altijd voor dat het meubilair uit de opkoop technisch is nagekeken en het eventueel opnieuw is gestoffeerd.
Als je dit allemaal hebt gelezen, heb je misschien het vermoeden dat er alleen gebruikt(e) meubilair en bureaus verkrijgbaar zijn, maar R&M heeft ook een groot assortiment nieuw. Dat kunnen design meubels zijn, maar bijvoorbeeld ook bureaus die worden geïmporteerd vanuit China. “De import regelen we zelf om een eigen lijn te creëren en het proces beter te kunnen controleren. Het gaat om hele mooie, stabiele en goedkope bureaus”, aldus de eigenaren die tussen neus en lippen doorgeven dat het prijsverschil tussen nieuw en tweedehands steeds kleiner wordt.
Het wordt nog een hele klus om tussen de bedrijven door de nieuwe locatie te verbouwen en opnieuw in te richten, maar Nancy en Eric weten dat ze aan de Kaagstraat veel beter uit de voeten kunnen. Met name de interne logistiek verloopt praktischer, waardoor de medewerkers flexibeler kunnen worden ingezet. De verhuizing is echter een duidelijke win-winsituatie, want de klant komt straks ook beter tot zijn recht. “We kunnen meer kwijt en gaan met name uitbreiden in design en het meubilair voor vergaderingen en in de kantine. Zowel nieuw als tweedehands. Tevens hebben we de ruimte om onze langgekoesterde wens voor een outletzolder mogelijk te maken. Hier kun je straks echt op zoek naar prachtige koopjes.”
R&M kantoor & designmeubilair is vanaf maandag 1 juli geopend op het nieuwe adres aan de Kaagstraat 17. De openingstijden zijn maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 17.00 uur en op zaterdag van 10.00 tot 16.00 uur.
Brugstraat 56 , Raalte
0572 – 74 52 09
06 – 46 41 83 48
info@rmkantoor.nl
www.rmkantoor.nl